2. När & varför jag började rida

Ja, min familj har alltid haft hästar så jag har vuxit upp med hästarna. Pappa håller på med trav och mamma brukade rida på hans förra hingst. Jag har alltid tyckt om hästar och vart pappas hästskötare liksom. Började på ridskola när jag var 4-5, och red på ridskola tills jag var tolv. Red på 2 st olika ridskolor då.
Jag och Rebecka för x antal år sedan.
-
Hur jag började med islandshästar var bara en slump. Min mamma och Rebeckas mamma gick gymnasiet tillsammans och  våren 2010 frågade dom oss om vi ville följa med på långritt uppe på Forsen. Vi tackade ja och blev bitna av dom små lurviga varelserna. I slutet av sommaren började vi leta foderhäst och då blev vi erbjudna att ta över Rebeckas del av Solfari. Först ville inte jag det för jag ville liksom ha en egen. Men tilslut bestämde vi oss för att göra det iallafall.
-
Började inte rida seriöst förns förra vintern kan man säga. Hursomhelst efter Solfari så har det flytit på och jag har fått rida fler hästar och lär mig hela tiden. Rider lektion för Nina varannan vecka och för Frida då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0