Svar på frågestunden!

 

Felicia http://fellisyta.blogg.se/

Vilken skola går du på?

Entréskolan i Västerås

Haha jag är lite efter, men är Freyfaxi din egna isis?

Nej, det är en kvinna som heter Liss-Marie som äger honom, men hon har inga tävlingsambitioner så då får jag rida och tävla honom :)

Hur länge har du ridit?

Jag har ridit sedan jag var fyra, alltså i 10 år :)


Jag och Rebecka för x antal år sedan ;)

Amanda http://asunden.blogg.se/

Vilken är din favorit gångart?

Man kan väl inte säga annat än tölt, islandsmänniska som man är :)

Har du tävlat mycket?

Jag har bara tävlat under 2011 och då blev det typ 4 tävlingar varav två var inofficiella. Rosett med hem varje gång :D

Ska du tävla något i vår?

Jajamänsan! Istölten 17 mars, Eidfaxi 14 april, ev. Norrköping 26-27 maj och Edda/forsen 2-3 juni :)

Vad har du och din häst för mål?

Då det inte är min häst vet jag inte hur länge jag ska rida honom men vi satsar iallafall på Junior-sm 2012, det är inte så hög kvalgräns till dit så det lär vi klara :)

Emma http://lisaochemma.webblogg.se/

Hur många hästar har du haft?

I min familj sedan jag föddes har vi haft tre som vi ägt.

Hur många träns har du? (Visa gärna bilder!)

Haha, jag har typ sålt massa saker med jag har ett nackstycke som jag sålt nosgrimman till, en aachen nosgrimma, ett sötmalmsbett, två blingpannband och två par tyglar. Sen har ju Frey två träns också :)


Här ser du lite av det ;)

Vilka poäng har du fått som mest?

Skritt: 6.0 Trav: 5.5 Galopp: 6.0 Tölt: 5.5

Vilket är ditt favorittempo i tölt?

ÖKAT! :D

Vad gillar du mest med islandshästen?

Det är en väldigt genuin ras som har så många olika personligheter, färger och former. Dom finns i alla förpackningar liksom. Det finns både jättepigga som typ Frey och sen skogsmullarna typ Solfari.

Kort och gott att alla är olika, typ... (haha, jag fattade typ inget av vad jag precis skrev)

Hur började du rida islandshäst?

Det var Rebeckas mamma som frågade oss i april 2010 om vi ville följa med på en långritt uppe på Forsen, skoj tyckte jag och mamma och hängde på. Det slutade med att vi letade foderhäst i slutet av sommaren och sen frågade Ewa om vi ville ta över Solfari :)

Lisa http://lefthandedlisa.blogg.se/

Finaste schabraket du vet? (bild tack!)

Hahah, fick lite beslutsångest nu...


Alltså det här schabraket i dressyrmodell, gash! Det finns på glada men kostar typ 800 kr :(

Även detta Anna Scarpati schabraket är ruggigt snyggt!

 

Bästa islandshästbloggen?

Islandsheestar & Tennisryttarna (bara filippas inlägg, skippar alltid den andra tjejens inlägg för hon verkar så utseendefixerad om allting...)

Vilka är dina förebilder/idoler?

Jag har ingen speciell förebild, men om jag får barn någon gång så skulle jag vilja vara som min mamma då hon är sjukt stark mentalt och världens snällaste, samtidigt som hon inte skämmer bort mig hurmycket som helst.

Ökad tölt och medelmåttiga andra gångarter (typ 4.5-5.0) eller svagt mellantempo tölt och ganska bra andra gångarter (typ 6.0-7.0)?

Det andra alternativet för då kan man ju träna upp den :)

Vilken islandshäst tycker du är DEN finaste?

Jag tycker att Solfari var väldigt vacker, men inte direkt i ridningen... Annars Ardur frá Lundum ll

Vilken är din favoritfärg?

Lila :)

Rosa på en fux eller beige på en skimmel?

Haha, jag antar att det är icke passande färger men rosa isånafall (tänkte köpa ett mörkrosa schabrak till Solfari förutom men hade inte råd ;)

Padding eller strass på nosgrimmor?

Padding :)

Vilka är de fulaste ridbyxor du någonsin sett? (bild, tack!)

Jag har väl inga direkt hatbyxor men ett par riktigt fula är dom här från Animo!


Favoritmärke (överlag)?

Typ Kingsland, dom lyckas med det mesta :) Förutom priset..

OCH....
Varför är jag så bäst?

hihi

Man blir som man umgås Lisafisa ;)

Johanna http://jmsislandshast.blogg.se/

vilken är din favorit instruktör?

Jag kan inte välja mellan Frida eller Nina för båda två är jättebra, men dom tänker liksom på olika saker fast dom ser ändå på saker på samma sätt :)

Håller du på med någon annan sport än ridning?

Nej, men jag slutade i handboll i Augusti förra året efter sju års spelande för jag inte hade tid längre när jag höll på med hästarna.

Varför blev det just islandshästar?

Jag har faktiskt ingen aning jag bara fastnade för dom :)

Hur högt har du hoppat?

Typ 80-90 cm med ridskole ponnyn Lilly på Hamre :)

HOPPAS NI BLEV NÖJDA MED SVAREN! :)


Kommentarer
Postat av: Vinetta

Sv: Ja, visst lät det kul? Ska du tävla på Sleipnirs ivår? Btw, man får väl visst tävla på Sleipnirs KM, men man kan inte bli Klubbmästare? XD

2012-02-08 @ 14:34:07
URL: http://hofrungur.blogg.se/
Postat av: Vinetta

SV: Tack för tipset!

2012-02-15 @ 21:31:53
URL: http://hofrungur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0