31 Oktober

Idag har vi klippt 1/2 av den stora häcken på Toti och Fridas tomt. Jag kan tala om att ryggen värkte efteråt eftersom det var mer en vildvuxen skog än en häck. Vi har även blivit tilldelade en varsin unghäst att hjälpa Frida och rida in.
Hästen som jag blev tilldelad heter Faxadis och är ett svartskäck sto. (Bilder och lite information om henne kommer inom kort.) Unghästarna är endast påbörjade och vi har bara suttit på dom en gång och gått lite grann, ledda av Frida. Vi har även blivit en erfarenhet rikare som fårfångare. Då vi fick hjälpa till att fånga in 18 st får som skulle "säljas".

Freyfaxi:
Idag red jag Freyfaxi i Paddocken som ligger inramad av en oval. vi red tillsammans med Rebecka och hennes Rumur i mörkret på ridbanan. Freyfaxi skötte sig bra trots att det var mörkt ute, men hans ytterbog flöt utlite när vi red på volt. Så det fick vi kämpa lite extra med att få kläm på idag. Jag är nöjd och alla är glada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0