Dagens ridning på riktigt!

Det blev lite ändrade planer så jag och mamma var inte i stallet först tre.
När jag red funkade ingenting. Vilken gångart jag än valde så var det passtaktigt. Inte ens korta tölten var ren. Och när man ökade på lite så blev det pass. Så det gick skit rent ut sagt. Då bad jag Susanne rida honom eftersom hon är mycket duktigare än mig. Så då blev det så att jag red hennes Skuggi. Så jäkla läcker häst när man ser honom på banan. Världens ökade tölt. Men dock ganska svårriden då han bara går och spänner sig.
Men idag lyckades jag dock. Förra gången så lyssnade han inte alls. Kunde inte släppa efter ens lite för då stack han. Så var riktigt nöjd idag. Han är helt annorlunda mot Solfari. Mycket känsligare och alertare. Iaf så i tölten har han skitbra takt. Om man bara sitter stilla och gungar med lite med sätet så går han som en klocka. Det enda som var lite tråkigt var att han var skitstel i vänster sidan. Men mot slutet släppte han totalt. Asuum! :)
Söt Solfari för några veckor sedan.

Kommentarer
Postat av: Lisaaa

Jag vill också rida Skuggi.........

2011-10-08 @ 23:27:01
URL: http://islandsheestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0