Bushästen!

Red ut på Frey idag med tre andra i stallet. Det var andra gången han reds sedan mitten av november. I början när vi skrittade var han skitseg, efter ca 15 min började vi trava och då var han typ som vanligt igen. Fast han ville inte riktigt jobba i form utan han ville bara springa på.
Efter att vi travat i ca 200 m så fick han värsta rycket.
Han började bocka och sparka bakut. Haha, han tyckte att det var jätteroligt. Sedan drog han väg en liten bit i galopp. Fick dock stopp på honom ganska snabbt eftersom vi var på ett gärde så jag la lite volter och så. Vi red en bit till och så gjorde han likadant igen.
Så han höll på och bockade och galopperade i skänkelvikning.
Haha, jag skrattade bara för han tyckte det var jätteroligt att få röra på sig igen. Han gjorde väldigt mjuka bocksprång så det var jättelätt att sitta kvar.
Men det var en jättemysig tur för det var ca -5 °c så alla hästarna var jättepigga.
Körde på min älskade overall idag också.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilket sött kort på farbror Frey, han e sig lik... :P



Lite hyss har han för sig oxså XD

När vi började rida in honom så brukade han alltid vända åt höger in i skogen bland träden utan förvarning när han tyckte det blev drygt.. aldrig i skritten men i trav & galopp :/

2012-01-09 @ 18:52:59
URL: http://v09emmpe.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0